Hangi Jeneratörü Almalıyım
Şebeke arızaları nedeniyle ya da ikamet edilen adreste herhangi bir şekilde elektrik enerjisi bulunmuyorsa, jeneratörler aracılığı ile elektrik enerjisi üretilebilmektedir. Şebekeden gelen elektrik akımı kesilir kesilmez 10 saniye sonra otomatik olarak çalışan jeneratörler sayesinde iş yerleri, evlerin veya tüm binanın elektrik enerjisi olarak hizmet görebilmektedir.
Her jeneratör bir adet alternatör mevcuttur. Buna ek olarak bir adet de motor vardır. Türüne göre jeneratörlerin motor bölgesinde benzin – doğal gaz gibi dönüştürülmüş yakıtlar konumlandırılmıştır. Bu yakıt öncelikle ısı enerjisine dönüştürülmektedir.
Ardından elektrik enerjisi sağlayabilmek için mekanik enerji formuna dönüştürülür. Son olarak elde edilen mekanik enerji formu motora doğrudan konumlandırılmış alternatöre gönderilmektedir. Alternatör parçası mekanik etkinin dönüşümü ile mıknatıslanmaya başlayarak sonuca ulaşır yani elektrik enerjisi elde edilir.
Motorun ürettiği dönüş hareketi ikinci ana bileşen olan alternatöre iletilir. Alternatör, değişken manyetik alanların elektrik akımları oluşturmasıyla fiziksel bir olayı olan elektromanyetik indüksiyon özelliğini kullanarak enerjinin birform olan dönüş kinetik enerjisini elektriğe dönüştürür. Jeneratörler ayrıca son yıllarda hemen hemen her alanda kullanılmaktadır.
Alternatörün iki parçası vardır, statör ve rotor. Statör, çok sayıda bakır kablodan olun bir muhafazadır ve rotor statörün içinde dönerken, manyetik alanı da döner. Döner manyetik alan elektronları statörde akmasına neden olur ve böylece elektrik akımı üretilir.
Tıpkı araba motorları gibi jeneratör motorları hangi yakıtı kullandıklarına göre farklıdır. Dizel motorlar sıkıştırma-ateşleme tipi motordur. Bu tür motorlar, yakıtın otomatik ateşleme sıcaklığının üstüne ısıtarak ateşler.
Dizel yakıtın göreceli olarak 410°F otomatik ateşleme sıcaklığı dizel motorlar için ideal yakıt yapar. Tipik olarak küçük dizel motorları başlatmak için bir elektrikli marş motoru motorun pistonlarını iterek motorun silindirleri içinde bulunan havayı sıkıştırır ve sıcaklığını artırır. Bu motorun kranklanması olarak bilinir. Jeneratörler hakkında bilgi almak için sitemizi inceleyebilir, bizimle iletişime geçebilirsiniz.